2020. január 2., csütörtök

Hat hét Nepálban - Annapurna, napsütés

Szept 30
Reggeli és fizetés után elindultam a Hotel Kangla Innből. Nagy reményekkel vágtam neki a napnak, hiszen megszáradtak a ruhák és jó idő ígérkezett. Látszott h reggel 8kor kb minden túrázó megindult Chameból. Még jó h nagyrészt az autóúton mentünk és szerencsére nem volt nagy autóforgalom, így legalább a túrázó tömeg eloszlott.

Úton

Marsyangdi völgy sokadszor

Én rendszeresen autóutat emlegetek, de ennek semmi köze a nálunk megszokott utakhoz. Relatív egyenes felületre kell gondolni, ami vagy föld vagy kő, de semmiképpen sem betonozott vagy aszfaltozott valami. Nem emlékszem már a "busz", amit én is használtam Besisaharból, meddig megy, de egy pont után már csak dzsipek járják a környéket. Meg motorosok, esetleg mezőgazdasági jellegű járművek. Ezekből éppen összejöhet a "nagy forgalom", ha éppen jönnek mennek az emberek, vagy szállítják a dolgokat egyik pontból a másikba. Ez a turistának kicsit kellemetlen, mert le kell húzódni, meg nem lehet az út közepén téblábolni.
Első megálló egy almaüzemnél volt. Almás mindent is árultak. A környéken masszív almatermesztés folyik. Megkérdeztem egy helyinek tűnő embert és azt mondta, h régebben indiai almát ettek, de az nem volt jó. Most már több helyen termesztenek almát Nepálban és az sokkal jobb, mint az import. Én egy almalevet ittam, 200 rúpiáért. Azon gondolkoztam, h vajon ez 100% almalé vagy inkább vizezett. Úgy tippeltem, biztos tesznek hozzá valamennyi vizet és mivel nem volt bajom egész nap, azon kezdtem morfondírozni h lehet h lehetne itt fertőtlenítés nélkül is inni. De azért ennyire bátor mégsem voltam.

Az almás hely, itt sokan megálltak pihenni

Az út mögöttem (lásd még következő kép)

... és az út előttem

Kapaszkodtunk felfelé és nem tudom h már a magasság vagy egy enyhe megfázás miatt, de többször is elég hamar kifáradtam. Persze a nagy a zsák rajtam volt, de ez azért mégis némi aggodalommal töltött el, főleg mikor arra gondoltam h majd a hágón is át kell ám kelni. Egyelőre azonban még nem tartottam ott, úgyh félretettem a gondolatokat és haladtam tovább.
Én kétszer is kitértem a turista útra amikor lehetett, de a legtöbben maradtak az autóúton. Pedig az egyik kis "kitérő" nagyon hangulatos kis fenyvesben vezetett. Bár az Annapurna kör szépen jelölve van, de itt-ott azért nézni kell, h hová is vannak ezek a jelek felfestve. Szóval lehet, h útitársaim nem mindig vették észre a felfestést, ha az éppen egy kis ösvényen indult el. Dhukur Pokhari után tartottam egy hosszabb pihenőt. Leültem egy szép nagy kőre és eszegettem. Élveztem a napsütést. A mellettem elhaladók is mind hasonlóan boldogok voltak a szép időnek köszönhetően.

Pisang felé erre kell menni

Igazán kellemes a táj és szépen süt a nap is

Fél 2re már ott voltam Upper Pisangban. Gyorsan foglaltam egy szállást és pihentem. Ez egy újabb építésű szállás volt. Nagyon egyszerű, mint általában, falemezekből összerakva, de már kicsit gondoltak a hidegebb éjszakákra és a falat szürke szivacs borította. Na nem vastag kb 1cm ha lehetett.
Kilátás a szobából

Gleccser és mögötte a sejtelmes felhők mögött valami

Luxus-szállás

Este felé oszlott a felhőzet...

... és kikukucskált egy csúcs (Annapurna II ha jól sejtem)

Kicsit még sétáltam is a településen mielőtt lement a nap. Egy elég szép díszes imafalat is találtam, illetve a város (?) másik végében a szokásos kapuszerű építmény (kani talán, de most hirtelen nem vagyok biztos benne, annyiféle ilyen vallási építmény van) is meglett. Ez utóbbin keresztül hagytam el Pisangot a következő reggelen. A település alatt emberek dolgoztak a hegyoldalban. Főleg árpát, búzát és hajdinát termelnek a környéken, és leginkább kézi erővel végeznek minden munkafolyamatot.
Szép, díszes imafal

Kani, avagy a település bejáratát jelző vallási építmény

Díszes kani-belső

Mezőgazdasági területek az előtérben

Ketten keményen dolgoznak

Két napja nagyon jó pizzát ettem, ami adagra is rendben volt, úgyh aznap megint pizzát választottam vacsorára. Sajnos ezen a környéken már kisebb volt az adag (azt hittem h ez a magasság miatt van, de napok/hetek után rájöttem, h ez inkább az adott szállástól függ.). Viszont drágább is volt minden, de mindent frissen készítettek, nem állt ott órákig 2 pizza vagy éppen 3 adag tészta. A jó időnek köszönhetően lehetett is látni valamit abból, amit vártam és amiről a könyv írt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése