2015. május 19., kedd

Rio de Janeiro - bevezető

"Aztán elrepülök Rióba
Beszállok egy kabrióba"

Ez ugye Tankcsapda... Elrepültem, de nem ültem kabrióba.
Pénteken befejeztük a traininget délre. Végül is a helyén találtam a kollégát, akit kedden kerestem és kicsit beszéltünk. A héten majd talán lesz egy ebéd is együtt. Ha pár héttel később jövök, eljött volna velem Rióba és lett volna a guide-om, mert volt már ott sokszor. Egy másik kollégával ebédeltem egy tésztás helyen. Nagyon hangulatos kis hely, de sorba kellett állnunk, h asztalt kapjunk. Viszont a kiszolgálás gyors volt, de itt is leginkább portugálul beszéltek a pincérek.
Délután elmentem a boltba vettem némi innivalót és snacket. Ezek egy részét vittem magammal Rióba. A terv az volt h reggel bőséges reggelit tolok a hotelbe, napközben elleszek a snack-kel és este normális vacsit eszek a hotelbe. Délután 5re rendeltem taxit. 5 óra 5kor még semmi sem volt, szóval megkérdeztem a recepciót h mégis mi van. Hát nem tudják de szereznek nekem taxit. Nem egészen 5 perc múlva ott is volt egy, női sofőrrel, aki beszél angolul. Na ez legalább jó, de nem fogad kártyás fizetést. Szerintem csak a kp-ra ment. Köcsög. Egyrészt, másrészt normálisan lehetett vele beszélni és felajánlotta h vasárnap este 11re értem jön a reptérre. Eggyel kevesebb dolog amiért aggódnom kell.

Gondoltam becsekkolok az automatánál, mert csomagot feladni úgysem akarok. Végignyomogattam az összes hülye kérdést és erre a kötsög nem nyomtatta ki a beszálló kártyát. Jó akkor beszélek valami illetékessel. Itt is az a mániájuk h a reptéren 1-2 ember ott áll a sor végén, ahol becsekkolni mennél és ők okoskodnak. Ez igazán remek, de legalább egy tetves reptéren elvárnám h alapfokon angolul beszéljenek az ott dolgozók. Gizike itt azt mondta beszél, de a szemén láttam h sejtése sincs mit magyarázok neki az automatáról. Hevesen mutogatott h álljak be a sorba. Na gondoltam kapd be, épp ezt nem akartam. Kiálltam a sort, a csekin pultnál is elmondtam h én már az automatán becsekkoltam de nem adott papirt. A csaj szeme itt is homályos volt mint állat. Végül is szó nélkül kiadta a beszállókártyát.
Security csekk az kb semmi. Belföldi járaton nem félnek h valami terrorista akarna utazni. Ez szerintem elég fura, mert miért ne mehetne be a terrorista az országba szabályosan és utána miért nem robbanthatna egy belföldi járaton? Na mind1. Péntek este lévén millióan voltunk a reptéren. A reptéren a hangosbemondó csak itt-ott említett valamit angolul. A beszállítás rendben megtörtént és hamarosan fel is szálltunk. Meglepetésre a pilóta és a stewik is beszéltek angolul. (nem értem h amikor Sao Paulobol jött a gép azon miért nem mondtak semmit angolul) Kb időben landoltunk és a nemzetközi reptér valami külső pontján álltunk meg. Buszra felszálltunk és akkor volt valami pöcsölés. Egyrészt nem indultunk el, pedig egy vak (gyengénlátó) kivételével már nem volt utas a gépen. Aztán elindultunk de kb 20m után szembejött a kisbusz a látássérült utasért és akkor megállt a tudomány. Mi is visszatolattunk meg a kisbusz is odaállt. Végül is kijutottunk a reptérről és én igyekeztem taxit fognak az ajánlatnak megfelelően: nem a belső kioszkoknál kell a taxit befoglalni, mert azok jóval drágábbak, hanem ki kell menni a reptér elé és ott állnak a sárga taxik sorba. Itt is van segítő, beszél angolul és ki lehet előre fizetni kártyával a viteldíjat. Ez neked jó, de a taxis nem feltétlenül örül neki. Az enyém nem örült. Húzta a száját, egész úton mormogott valamit és szerintem kb a pokolba kívánt amiért nem kp fizettem neki. De ő nem beszélt angolul én meg nem beszélek portugálul úgyhogy csak a kezébe nyomtam a címet és reméltem h nem az első drogbáróhoz visz h a vesémért kapjon egy marék reált.

Erről talán még nem írtam. A Brazil fizetőeszköz a reál. Valójában Reais. 1 BRL az kb 90Huf (vagy 0,33 USD). Szóval megérkeztünk a Mengo Palace hotelbe. Bementem és azzal vártak, h nem rég hívott a cég, akinél egy túrát foglaltam, h sajnálják de csak én jelentkeztem és legalább 2 ember kell a túrához. Remek. Akkor mi a sz.rt fogok csinálni. Kifejtettem a portásnak h nem vagyok boldog, aki valamelyest érteni vélte és azt mondta h ha tudom a telefonszámot akkor felhívja az utazásszervező céget. Felhívta és átadta a kagylót. A csóka rendesen beszélt angolul és megtárgyaltuk h mi a helyzet. Vagy visszaadják a befizetett előleget vagy adnak egy privát guide-ot, de az persze drágább. Megegyeztünk az árban, elvégre is azért mentem, h lássam Riót és ezt egyedül sétálgatva nem vállalnám. Reggel 8ra ott lesz valaki. Remek. Akkor menjünk aludni.
505ös volt a szobám. A hotelen is látszott h nem mai darab, és erre a szoba még rátett egy lapáttal. Kb 1972ben volt utoljára felújítva. Belépve egy előtér-étkező kombóban találod magad, egy hűtővel, ami tele van innivalóval és a tetején némi rágcsa. Természetesen mindez minibár néven fut drága pénzért. Ja van egy asztal 2 székkel. Aztán egy szűk folyosón jobb oldalt jön a fürdő, majd utána a szoba. Kb 14nm franciaággyal, kisszekrénnyel, ruhásszekrénnyel, benne széf. Ablakon nincs függöny, csak sötétítő. Légkondi van és megy. Kellett is mert meleg volt benn. Nos 2 éjszakát simán kibírok a szobában és mást úgyse csinálok ott, csak alszom. Ehhez képest mondjuk nem volt olcsó. Lepakoltam és lefeküdtem aludni.
Reggel időben keltem. Kicsit félve mentem az első emeletre h vajon milyen lesz a reggeli. Kellemesen csalódtam. Az étkező ugyan kicsi, de hasonló a felhozatal reggeliben, mint ami a curitibai hotelben. Szóval a bőséges reggeli működni fog. Ezután visszamentem a szobába és kiszámoltam mennyi pénzt vigyek magammal, meg összeraktam a táskát, benne a fotógép, némi kaja, innivaló. Valamennyi extra kp elrejtve nálam, minden más maradt a széfben. A guide hamar megérkezett, már 7:40 körül telefonáltak a recepcióról, h várnak rám. Fernando, egy idősebb pacák volt a guide-om. Hová szeretnék menni? Hát ugye ez meg az meg amaz volt a befoglalt ajánlatban. Rendben akkor ha elfogadom a javaslatát akkor a Krisztus-szobornál kezdünk. Rendben, legyen úgy.

(folyt. köv.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése