2015. május 10., vasárnap

Déli utazás

Tavaly úgy alakult hogy május első napjaiban utaztam. Most is. Brazília nincs közel, bár nem is sokkal messzebb mint Houston, legalább is ha a tiszta repült időt nézzük. München 1 órácska a Liszt Ferihegytől. Sao Paulo meg 12 és fél óra Münchentől. Curitiba már csak egy óra Sao Paulotól.
Május 4én indultam és 5én érkeztem meg. Csak úgy mihez tartás végett: Brazília 5 órával van lemaradva hozzánk képest. Szóval a repcsin is kaptam szülinapi köszöntőt és a hotelben is. De maradjunk csak a repülőnél. Bp-München semmi különleges nem történt. Kicsit késve indultunk, de nem izgultam hiszem nekem Münchenben volt 7 órám várakozni. Ne kérdezd miért csináltam így... A Sao Paulo-i járat este 10kor indul és így reggel 5:35kor kellene megérkeznie. Mi viszont késtünk egy fél órát, mert erős szembeszél volt. Ezt mondta a kapitány. Szóval a Lufthansa tengerentúli járatában kicsit csalódtam. Tavaly, amikor Amcsiba mentem a United-del, felszálltunk a repcsire és minden utaskísérő odajött, a nevemen szólított, bemutatkozott, megkérdezte innék e valamit és azonnal a kezembe nyomták a menüt h nézzem meg és válasszak mit ennék. Még felszállás előtt fel is írták, h mit választottam és amikor felszállás után megkezdődött az étkeztetés, szépen hozták a cuccot. Lufiék, ehhez képest kb egy szót sem szóltak. Hoztak egy tálca piát és választhattunk, h pezsgő v víz v narancslevet akarunk inni felszállás előtt. Ráadásul ékes német nyelven beszélnek. Ami a Lufthansa járatán nem meglepő. Az viszont igen, legalább is szerintem, hogy a 13 órás út alatt egyetlen stewi bírta csak megjegyezni h hozzám angolul kéne beszélni. És mégegy gondom volt. A másodpilóta nagyon nyugodt hangon beszélt a hangosbemondóba de olyan csendesen h egy szót sem értettem abból amit mesélt.

Haladjunk tovább. Megérkeztünk Sao Pauloba, ahol 3,5 órám volt átszállni. Ennyi idő nem is árt, mert itt meg kell keresni a táskádat, begyűjteni, kiszambázni vele az egyik terminálról és átmenni a másikra, ahol újra be kell csekkolni. De mindeyek előtt, útlevél ellenorzés. Hajnalban érkezik pár járat szerintem, mert éppen csak befértünk az érkezési csarnokba. Kb 45 perc volt eljutni, ahol egy hölgy 3 percig nézegette az útlevelemet, de szó nélkül tovább engedett. A táska már ott várt a szalagon, a kijáratot is hamar megtaláltam. Viszont megtalálni az utat a másik terminálra már nem volt ennyire könnyű. De az igazán nehéz a T2-n volt kitalálni h hol is csekkolhatnám be a táskámat. A nagy tábla szerint a Curitibai gép a D zónából indult. D zónát megtaláltam és igyekeztem volna sorba állni, de elküldtek, mondván h átszállóként a földszintre kell mennem. Lementem, de az átszállós csekkint úgy eldugták h nehogy megtaláld. Beadtam a táskát, mehetek 17es kapuhoz. Visszamentem az emeletre és bakker, mint ahogy a földszinten az átszállós becsekkolós pult, úgy itt a 17es kapu sem volt kitáblázva. 2x kérdeztem meg mire megtaláltam. Securityn bejutottam, no problem. 17esbol van A-B-C kapu. Mind egymás mellett, egy kisebb teremben. Tömeg volt. Meg valszeg 80%os páratartalom mert izzadtam mint egy ló. Beszállítás rendben elkezdődött, elbuszoztunk a repcsihez. Ezen a belföldi járaton már nincs business class, mindenki marha egyenlő és feltételezik, h mindenki portugál. Legalább is egy darab angol szó nem hangzott el. Ez azért volt nagyon izgalmas, mert beszálltunk a gépbe és nagyon nem akartunk elindulni. Be is aludtam. Majd egyszer (kb 25 perc elteltével) bemondtak valamit a hangosba. Valakire vártunk. Mint végül kiderült 2 kerekesszékes paralimpikonra. Késett a gépük egy hangyányit. 45 perc késéssel szálltunk fel. Meg le is. Ott már várt a sofőr táblával h elvigyen a hotelbe.

A Hotel Pestana kb 25km a reptértől. Jó tempóban cirka fél óra alatt megtettük. Hotelben simán ment a becsekkolás. A szobában ledobtam a táskát kikerestem a laptopot és beestem egy fontos meetingre, amit aztán le is vezettem. Még bő egy órányit dolgoztam, majd egy jóleső zuhany után átmentem a szomszédos épületbe h teszteljem be tudok-e jutni a kártyámmal és h találkozzam egy kollégával. De ő nem volt benn. A kártya működött, de ezzel vissza is mentem a hotelbe.

Kipakolás után megnéztem a közeli Crystal Plazát meg a szomszédos Mercadorama-t. Ez utóbbi kb az ABC. Vettem pár üveg vizet, kókuszos vizet, mangólevet meg pár doboz helyinek kinéző sört. Beálltam a sorba. A pénztáros el is kezdett karattyolni valamit, én meg néztem rá bután, mert a portugált nem annyira vágom. A hölgy előttem hátranézett és 3 szavas angol tudásával elmagyarázta h én vagyok az utsó aki abban a sorban maradhat. OK. Végül is nekem ez jó. De ugye időről idore beállt valaki mögém és akkor jött a pantomim meg a hölgy bökdösése, h ugyan mondja már meg a mögöttem álló barátnak h menjen más pénztárba. Nos, én nem tudom mi volt de a pénztáros is marha lassu volt meg a rendszerük is. Kettővel előttem a csávó hozott magával kb 15 db felvágottat. Egyiket sem olvasta a gép, Marika mindegyiknek bepötyögte a vonalkódját. Ezután meg megállt az élet. Nézte a gépet, a vasárló meg nézte őt és a gépet, de nem haladtunk sehová. Az egyik mögüllem elküldött csaj mondott valamit amikor egyszer ránéztem. Én úgy gondolom azt mondhatta h "te hülye, gyere át ebbe a sorba, mert ott sose jutsz ki". Átmentem. Na ennek annyira megörült, h heves magyarázkodásba kezdett. Mondtam neki nem értem (angolul), de nagyon nem csillogott a fény a szemében így megerőltettem magam és 12 szavas spanyoltudásomból elővettem a "no entiendo" kifejezést. Ezt érteni vélte, de azért még mondott 3 mondatot. (Megnéztem. Portugálul „no entendo” a megfelelő, illetve azóta már vágom h „falo ingles” esetlen „eu nao falo portugese”, amit még hasznos tudni.) Utána végre fizethetett és elment. A pénztáros Piroska viszont nem tudott angolul és amikor eltettem a mangólevet, kivette a táskámból. Ha jól sejtem a vonalkód olvasó elsőre nem olvasta le, de ő csak később vette észre. Kártyával tudtam fizetni, ami jó. Mission accomplished.
Ezután már csendben elvoltam a hotelben. Tévében nincs mit nézni mert a 30 csatorna közül 27 portugál. 1 spanyol. 2 meg angol akar lenni, de 5 percenként van portugál reklám benne. 7:45 körül lementem vacsizni a hotel éttermébe. A brazil csikrelevesbol kihoztak egy akkora tányérral h gondoltam a másodikat le is mondhatnám. A leves amúgy olyan állagú mint otthon a raguleves, de abszolút nem az az izvilág. Kicsit olyan semmilyen ízű Viszont van benne rengeteg répa meg rízs. Ezek után éreztem hogy a Codfish rizotto nagyon ízleni fog: rízsleves után rizses főétel. Éhen nem maradtam, sőt túlságosan is tele lettem. A szobába visszatérve gondoltam ránézek a leveleimre, de belealudtam.


Első nap vége.
Megj.: Képeket majd utólag ha hazamegyek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése