2014. május 22., csütörtök

"Szurke" hetkoznapok

Nos nem tudok olyan adrenalin kiugraszto elmenyekrol beszamolni, mint legutobb. Nezzuk kicsit milyennek lattam az itteni hetkoznapokat.

Vendegkent majdnem minden erdekes itt. Az elso eszrevetel az volt miutan megerkeztem, h rengeteg autopalya van, es megtobb auto. Az utakat szinte folyamatosan epitik, ehhez kepest a teve folyamatosan kozvetit a dugokrol. Es van dugo boven, mert mindenki mindenhova kocsival jar es folyamatos a forgalom. Nincs olyan h hetvegi nyugalom. Utaztunk vasarnap delutan es reggel, szombaton is es soha nem volt olyan h egyedul ereztuk volna magunkat az uton. Az utak pedig sokszintesek. Szoval amig nalunk van 1-1 feluljaro, vagy pl az autopalya felett atvezetett le- illetve felhajto, itt ezek tobb szinten letenek itt. Lentebb lesz 1-2 kep, bar szerintem nem sikerult igazan jo kepet kesziteni, ami kicsit is elethuen visszaadja ezt. Kb 2 het utan mar nem kerekedett a szemem minden ilyen "keresztezodesnel", szoval hozza lehet szokni. Legalabb is a nezelodes szintjen.




A vezetes ugye nalam nem jatszik, szoval nem tudom milyen vezetni itt, de a kollegakkal beszelgetve errol, vegyes kep jott le. Valaki szerint a vezetes dinamikaja miatt nem olyan stresszes ez, es ha elnezel egy le/fel hajtot akkor sem kell panikba esni, mert par meteren belul lesz egy lehetoseg megfordulni. Masokat eppen a dinamika zavart. Ha nem porogsz, meghalsz. Itt nincs nagy elozekenyseg. Savot akarsz valtani? Gazt adsz es betolod a kocsit a megnyilo helyekbe. Nem annyira figyeltem mennyivel megyunk, de nekem hatarozottan ugy tunt h mindenhol gyorsabban haladtunk (amikor nem volt dugo) mint otthon. Es szerintem koccanas is azert van annyi, mert eleg tempos a menet es kb mindenki a masik fenekeben van. Szoval egy hirtelen fekezesnel nem biztos h van eleg ido megallni az elozo auto mogott.

Ha nincs autod, meg vagy love. Itt a Galleria kornyeken majdnem mindenhol van jarda, szoval eleg jol lehet mozogni gyalog ha hajlando vagy ra. Viszont egy 4-5 merfoldre levo helyre nem biztos h el akarsz setalni, foleg h vissza is kell jonni es foleg h nincs eppen hideg. Turista szemmel nezve, nem sok minden latnivalo van itt. Meg a legkozelebbi park is par merfoldre van. Szoval csaptam ugyan egy setat meg az elso szombaton, de par kepet lottem csak. Van itt egy nagy vizfal, par perce a Galleriatol. Nem vilagos h pontosan miert epult, de eleg erdekesnek tunt h megnezzem. Ilyen felkor alaku es 20m magas. Az egesz alakzaton zubog le a viz, de csak napkozben. A magassag egeszen pontosan 64 lab, ami a szomszedos 64 emeletes Williams Tower miatt van. Ha jol olvastam akkor a vizfal korul 128 fa van elultetve.




Ezen tul tenyleg nincs sok erdekes itt helyben. Viszont van jonehany etterem, es ezekbol eleg sokat sikerult is meglatogatni / kiprobalni. Az ettermekben rendszerint bemutatkoznak a kiszolgalok es mindenki nagyon kedves, figyelmes. Altalaban van ulteto es utana van kiszolgalo. Ha valami nem kerek, lehet kerdezni es kapsz korrekt, reszletes valaszt. Mindenhol adnak valami ragcsalni valot, amig a rendelesed megerkezik. Amire figyelni kell, h ne egyunk ezekbol tul sokat, mert akkor jollakunk mire a rendelt kaja megjon.
Mindenki mondja h itt hatalamasak az adagok. Fura modon ez nekem kb 1,5 het utan tunt fel. Ez ugy ket dolgot jelenthet: vagy nagyon sokat eszek (igaz :) ) vagy eleinte szerencsem volt es olyasmit sikerult rendelni, ami relativ normal adag volt. Az elso igazan megrazo elmeny a 2. penteken volt. Bementem a Daily Grill nevu helyre (Galleriaban) es rendeltem egy levest es egy salatat. A leves sima kis bogres volt. Finom, de hatarozottan nem nagy. Aztan hoztak a salatat. Nem akarok nagyot mondani, de kb 15 percig ettem (pedig en ugye gyorsan kajalok) es szerintem 3-4 csajnak eleg lett volna. Kemeny vagyok, megettem mindet de en ennyire tele meg nem voltam salatatol. Mellesleg a saliban volt csirke, avokado, paradicsom es ki tudja meg minden, de nagyon nagyon finom sali volt (Daily Grill Cobb Salad).

Sikerult persze steaket is enni. Nem keveset. Houstonban van jo par hely erre a celra. De kulonbseget kell tenni Brazil (legalabb is del-amerikai) es amerikai steak kozott. En az elobbibol ettem tobbet, mert ilyen del-amerikai ettermekbe sikerult menni tobbszor. Ebben kozrejatszott, h a Brazil kollegak, akikkel itt az ido nagy reszet toltottem, mindig ilyen helyet valasztottak a kozos kajakhoz. Tudnak is mondjuk jo steak-et sutni. Hogy jobb-e mint az amerikai? Nem tudom. Mas. Szamomra mindketto fogyaszthato, legfeljebb a hangulatom miatt tudom elkepzelni h egyik nap inkabb az egyiket valasszam mint a masikat. Az amerikaiban jobban kijott az eredeti marha-iz, a del-amerikaiak szerintem szeretnek mindenkepp valami fuszert vagy pacot hasznalni. Ez nem baj persze. Az viszont tuti, h en a steak melle egy remek bort jobban preferalok, mint sort. A del-amerikai borok raadasul eleg jok. Ittam Chilleit (Var ha olvasod ezt: hogy kell ezt helyesen irni?) es Argentint. Egyikben sem volt hiba. Egy jo szaraz, voros (esetleg barrikolt) remekul kiegesziti a steaket.

A Galleria kornyeke eleg jo kornyek lehet. Itt csak olyan keglit lattam, amibe szivesen bekoltoznek. Illetve nem. Kivulrol jol neznek ki, de elso ranezesre is latszik h hatalmasak. Itt nem nagyon van kicsi haziko (lakasokat nem tudom). A legkisebb hazak kb 1500 negyzetlab teruletuek, ez kb 140nm. Az egyik kollega azt mondta az o haza 3000sqf, tehat kb 280nm. Allatok ezek (mar bocsanat). Van persze lakasokbol allo lakonegyed is a kornyeken, de az is eleg puccos. Szoval ez itt egy jo kornyek es valszeg nem is olcso.




Meg egy dolog amit megemlitenek. Van itt egy madar. Fekete es eleg rikacsolo hangja van. De sok van belole itt a fakon. Nem is nagyon felnek, legalabb is egyet sikerult olyan 6-8 meterrol lefotozni es eleg sokaig ult ott az agon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése