2020. február 26., szerda

Hat hét Nepálbam - Pokhara, harmadik nap

Okt 12 -  Sarangkot

Lélegzetelállító panoráma az Annapurnára, a Dhaulagirire, a Pokhara völgyre és a Phewa-tóra. Ez a marketingszöveg a Sarangkot kilátóponthoz. Hiába nézegettem azonban három különböző oldalon az időjárást, akkor is tök párás volt a levegő és a kilátó felé tekintve 3 napja - amióta Pokharában voltam - felhős. 😕 Nem baj, én azért nekivágtam az útnak, hátha lesz pár perc, amikor tisztul és lehet lőni két jó fotót.
Sok-sok siklóernyős
A tó túloldalán a Béke temploma (fenn a hegyen)

Felmásztam az 1592m magas domborulatra. Ehhez előbb sétáltam tök sokat kifelé a városból. Egyrészt túrázni mentem, úgyhogy úgy éreztem ez simán belefér, másrészt a taxis megoldás kb 10 dollárnyi rúpia lett volna egy irányban, oda-vissza meg legalább 15, ami ugye éppen egy jó ebéd vagy vacsi ára. Szóval küzdöttem, mint disznó a jégen. Először is hála Istennek, meg annak, aki megírta a Pokhara látnivalói című kis füzetet. 🙏 Ebben szépen le van írva, hogyan lehet eljutni gyalog a kilátóhoz, de az úton sehol sem volt egy útjelzés, ami segített volna. Úgy érzésre kellett menni. Menj ki Lakeside-ról, majd kb 300m-el a kis híd után fordulj jobbra. Ez a jobbos egy ilyen semmilyen földes-köves út.

Az út, amin én felfelé haladtam

Jó, mentem. Felfelé, már ezen a szakaszon is. Azt írták, h kb 750m után elérünk egy iskolát. Remek. De itt az összes kölyök az utcán volt és sejtésem sem volt, h az iskola vajon érthető nyelven lesz e kiírva. Mert nepáliul ugye nem tudok.

Az iskola

Kb 500m után szembe jött a ránézésre 100 éves Soneera néni és csak annyit kérdezett: Sarangkot? Mosolyogva mondtam egy Yes-t és ő is mosollyal válaszolt. Gondolom ő már tudta mekkora szívás elé nézek. Én még nem tudtam. 😀 Viszont tudtam, h jó úton járok, mert a kedves néni bizonyosan szólt volna, ha nem erre kell menni. Amúgy a nénivel épp ott találkoztam, ahol a a libegő alsó háza épül. Úgy látszik felismerték, hogy jó lenne egy felvonó. Mikor lesz kész? Nem tudom. Volt ott egy nagy tábla, de semmi felirat nem volt rajta. Már állnak a tartóoszlopok is a hegyen, de kábel még nincs rajtuk és nem tudom hogy áll a felső hát, mert arra nem jártam. Mondjuk ha beindul, nem ártana az oda vezető utat aszfaltozni, meg kitáblázni, mert amúgy a kutya nem fog odatalálni.
Szóval az iskola után jobbra, aztán újabb 100m után balra a kőkerítésen át. Itt sincs semmi kiírva, csak reméled, h nem valakinek a portáján vagy és nem kémleli a tulaj távcsöves puskával az idióta túrázókat, illetve reméled azt is, h oda visz az út, ahová akartad. Pár banánfa után elkezdődik a lépcsőzés és úgy érzed soha nem is lesz vége.

Indul a lépcsőzés (és ez még baráti rész)
Egyszer csak kijutsz egy platóra (ez kb 1 óra volt nekem) és azt hiszed már ott vagy a célnál, de a két helyi arc, aki ott üldögél felhomályosít, hogy kb még csak félúton jársz. 😱 Jó, haladjunk tovább. 💪 Felirat továbbra sincs sehol, csak követed a lépcsőket. Gondoltam jó fotótéma a 2 fekete tehén (bika?) és mögötte a színes siklóernyők. A 2 jószág viszont nagyon GDPR tudatos volt és leszegett fejjel indultak felém. 🙈😂 Hevesen anyáztam h távol tartsam őket és szerencsére ezt a 80 évesnek kinéző Khyana néni is meghallotta és segítségemre sietett. Felkapaszkodtam még vagy 50m szintet és egy buszmegállónál találtam magam. Innen 3 irányba is lehet tovább menni, természetesen nulla felirat segít a tájékozódásban. Szerencsére a helyi erők, látva bizonytalanságomat, kisegítettek és mondták, h mindig csak felfelé menjek.

Rálátás a Pokhara völgyre

Kötsög tehénke ezután a kép után támadott meg

A Phewa-tó már majdnem a tetőről, középen kissé jobbra a sziget, ahol első nap voltam

A helyiek is tudnak amúgy idegesítőek lenni egy idő után. Mindenképp beszélgetni akarnak. Azzal indítanak, h megkérdezik honnan jöttél. Hungary. Na itt általában két lehetséges módon folytatódik a diskurzus. Első opció, h tudja h Budapest (vagy betanulta) és mondja h "bjutiful kántri" (szép ország). Szerintem amúgy sejtése sincs róla, de gondolja, h ezzel bevágódik nálam és akkor én is kedves leszek, tovább beszélgetek és esetleg betérek hozzá enni vagy inni valamit. A másik lehetőség, h látom a tekintetén az értetlenséget. Éhes vagy? (Hungary vs hungry angol szavak tipikus keverése) Nem, nem éhes, magyar. Elkezdem mondani h Ausztria, Románia, Szlovákia, stb a szomszédos országok. Nem tudja. De Germánia megvan neki. Jó bazzz, az is ott van a környéken. 3,5 óra kapaszkodás és kb 57 honnan jöttél? után fenn voltam, h ne lássam a hegyeket. Jó, a tó és a völgy látszott a rettenetes párás időben is, de akkor is. A küzdelem után az ember várja a jutalmat. Hát aznap ez elmaradt.
Az úton bárkivel és bármivel is találkozhatsz :)

Szépen virágzó fa és mellette valami kaktusz

Szűk 2 óra alatt lenn is voltam. Nem sok olyan idióta volt, aki gyalog akart felmenni. Konkrétan, amikor én felfelé mentem, csak egyetlen porter hagyott le. Lefelé jött két kisebb csoport. Amikor meg lefelé mentem, 2 ember jött összesen szembe velem. Még messze voltak a végétől és amikor mondtam nekik, h nekem onnan még 2 óra volt, eléggé elszomorodtak. Mindegy. Én leértem és ettem egyet a már ismert kajáldában.

Pokhara utcakép

Ez is utcakép Pokharában

Dupla eszpresszó, mert megérdemlem

Ezzel úgy döntöttem véget is ért a nap. A szálláson még olvasgattam, de a kései estebéd után külön vacsorát már nem igényeltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése