2018. március 26., hétfő

Dubajozás #3

Csütörtök reggel összepakoltunk, elfogyasztottuk a reggelit, és az Al Ghubaiba busz pályaudvarra mentünk, hogy 25 AED ellenében átbuszozzunk a kb 120-130km-re lévő másik emirátusba: Abu Dhabiba. Kellemes, tágas, légkondis buszra szálltunk. A buszon elől csak a nők ülhetnek. Ez egyébként jellemző megoldás itt. A metrón is van elkülönített rész nőknek és gyerekeknek bár ott ez feláras, de a buszokon ki is van írva h elől a nők ülhetnek, és a buszsofőr is megkér h huzzál hátra, ha férfiként közeledsz az első ajtón. A buszból nappal is megfigyelhettük az Al Ghubaiba - IBN Battuta útvonalat, és erősen csodálkoztunk h még kilométerek múltán is egyre csak nőttek ki a földből a felhőkarcolók. Abu Dhabi kb 2 órára van és a központi buszpályaudvarra futunk be. Ez praktikus mert ott rögtön lehet helyi utazási kártyát venni, és ha kell buszra lehet szállni. Taxi persze ott is van. Abu Dhabiban én úgy választottam hotel, h a pályaudvar közelében legyen. Így aztán mi gyalogosan közelítettünk Al Rawda Arjaan by Rotana hotelhez. A pályaudvar és a hotel közé van ékelődve egy pláza. Ez is praktikus, mert oda mindig ki lehet menni bevásárolni, pénzt váltani, vagy csak bambulni. Az Al Whada Mall (pláza) nem akkora monstrum, mint a Dubai Mall de azért itt is észnél kell lenni, h éppen hol járunk és merre tartunk. (Alább pár utcakép Abu Dhabiból)

A hotelben elfoglaltuk a szobát, ami hasonlóan jól felszerelt volt, mint a dubai, sőt itt még kis konyha is volt. A portán érdeklődtünk, h szafarira lehet e menni. Lehetett és még az aznap délutáni programba be is fértünk. Így aztán módosítottuk terveinket és a Nagy Mecset látogatását áttettük szombatra. A szafari természetesen nem a város közepén volt. Délután 3 jött értünk a kocsi, addig mi elmentünk a plázában kicsit szétnézni és megvásároltuk a buszjegyet (30AED 7 napra korlátlan utazásra) h pénteken azzal ne kelljen időt tölteni. Azt is kiderítettük, honnan indulnak majd a számunkra érdekes buszok.
3kor tehát kocsiba szálltunk és elindultunk kifelé a városból. Két helyi arc jött értünk és elmondták h előbb még 3 csaj felveszünk egy másik hotelben. Ez a másik hotel valahol a Yas szigeten volt és kb 3 kategóriával magasabb szintű volt a miénknél, legalább is én ezt gondoltam a számtalan szépen kirittyentett londiner és egyéb ajtónálló láttán. Innen még bőven menni kellett mire a sivatagot elértük. Ott aztán hirtelen a sofőr megkérdezte mindenki be van-e kötve, de már dobálta is a homok a kocsit. Itt értelmet nyert a szépen burkolt merevítés, ami a Toyota Land Cruiser belsejében volt. Hosszú kocsisor végére álltunk be. A sofőr csökkentette a nyomást a kerekekben és aztán nekivágtunk h mindenféle homokbuckán átvágjunk néha nagyobb, néha kisebb sebességgel, de mindenképpen érezhetően tereprali hangulatban. Kb 30 perc kocsikázás után megálltunk a sivatagban fotózkodni.
A sivatagban

További pár perc kocsizás után megint megálltunk, h ezúttal tevefarmon csökkentsük a memóriakártyákon a szabad helyet.
Tevék

Innen már csak egy rövid út vezetett a kis sivatagi falucskába (mesterségesen kialakított szerintem a mi kedvünkért), ahol kiszálltunk a járművekből és hosszabb időre letáboroztunk. Lehetett itt ajándékot venni, fotózkodni a naplementében, tevegelni, quadozni, beöltözni helyi népviseletbe, sandboardozni, költeni a pénzt vagy éppen hennát festetni.
A kis falucska, középen a színpad és a pihenőhelyek

Onnan fentről lehetett sandboardozni

Ezt semmi perc alatt hozta össze a tehetséges művész

Al Marján bin Tamás (bármit is jelentsen ez)

Este 7:45kor jött egy lány, aki hastáncot adott elő, majd egy fickó aki, tanoura táncot mutatott be. A hastánc ugye hastánc, kellemes látvány a férfi szemnek. A tanoura táncról viszont sejtésem sem volt micsoda. Láttam h egy feltehetően pasi nehézkes léptekkel közelíti meg a színpadot. Teljes sötétségbe borult a tér és a fickó felkapcsolta a fényeket az öltözetén. A felső teste és a szoknyája is világított és eszeveszett körforgásba kezdett. Nagyon látványos, főleg amikor a szoknyáját szétszedi és a felsőt elkezdni a nyaka körül, vagy épp a feje felett pörgetni. Remek előadás volt!

Link1 ( video - 18msp Tanoura tánc fényben)
Link2 (video - 11msp Tanoura tánc sötétben)

Naplemente a sivatagban

Ezután svédasztalos vacsit fogyaszthattunk el, majd akinek volt hozzá kedve kicsit vízipipázhatott a pálmafák alatt. 8:30 körül lett vége az estének. Sofőrjeink visszavittek a hotelbe és szinte azonnal ágyba bújtunk h végre kicsit jobban kipihenjünk magunkat.